Recently in Tehnic Category

Statistici

| 2 Comments | No TrackBacks
Statistica, un domeniu fascinant. Se ia de exemplu Google Statistics și se urmăresc pattern-urile de căutare ale internauților, din 2004 încoace (atâta oferă Google), se pot chiar și compara termeni de căutare simultan. Hai să ne jucăm puțin:

Lucruri evidente: când caută lumea hotel? După cum se vede, tabelul e de tip dinți de fierăstrău, în fiecare an iulie e la vârf și decembrie la pământ, o ciclicitate previzibilă. Se mai vede și o ușoară descreștere cam din 2008 încoace, de când cu criza, probabil. (Am ales ca şi localizare "Întreaga lume", nu doar Romania, dar lucrurile devin şi mai interesante când compari regiuni între ele).

Tot omul înţelept îşi pune vara geamuri termopan:

Marea versus muntele în Romania

OK, acum lucruri mai interesante. De exemplu, comparaţia "criza" versus "politic". Evident, până la recesiune, merg ambele cuminte, de mânuţă. Apele (în căutare) se cam despart din 2008.

Dovada că bulgarii stau mai bine cu litoralul:
Capitolul bătălii între oraşe (am eu un fix cu hotelurile, dar gradul de căutare a hotelului mi se pare un indicator destul de bun al gradului de interes acordat oraşului).

Nimic nou pe lume, nu-i aşa? Sexul bate de departe.

And death only turned you into a lonely (web)star.

Românul şi floarea de martie:

Ciclic, bicicleta creştea
Femeia, împinsă spre un look cât mai cool (aici, oraşele în topul căutărilor sunt, previzibil, Bucureşti, Ploieşti, Constanţa, Timişoara, Iaşi şi Cluj):

EU GDP in 2007

| No Comments | No TrackBacks
Tot din seria Infografii.

Din Economy-point.org, pentru novici, definiţia PPS:
The purchasing power standard (KKS) is a fictitious unit independent of the national currency, which switches distortions off due to differences in the price level. They are determined on the basis purchasing power parities (KKP), which from one mix representative goods and services of a country are computed. KKS become in 100 express. If the value is larger than 100, then the country has GROS DOMESTIC PRODUCT per head over that European Union average (and in reverse).

GDP.jpg


Flash: online...

| No Comments | No TrackBacks
Istoric

Flash este săptămânalul no.1 de anunţuri de mică şi mare publicitate al judeţului Mureş, afacere iniţiată de un francez fain, Patrice Desnos. Omul şi ziarul au ajuns aici - pe locul I - după multă-multă muncă, de admirat. Ediţia online a ziarului a fost - şi este - o prelungire firească în virtual a ediţiei tipărite, având un număr impresionant (pentru Mureş) de vizitatori. Am fost implicat la un moment dat în realizarea acestuia pe partea de design, alături de NetSoft pe hostare/programare. Desigur, timpul a trecut şi pomeneam mereu de faptul că situl ar trebui să facă paşi mari spre noile timpuri, să-şi adapteze look-ul şi logica la noile tendinţe. Vechiul design era retro, simpluţ şi de ce să nu o spunem, învechit. Se pare că schimbarea a avut loc...    

Actual

Am admirat întotdeauna iniţiativele firmei Reea şi ale inimosului ei patron, Dan. De asemenea, nu sunt adeptul datului cu barda - sport naţional la români - în lucruri pe care încearcă să le clădească unii iar alţii depun eforturi (chiar eforturi, nu doar simple păreri) să le împroaşte cu venin. Totuşi, ca designer, nu pot să nu mă uit la noul site Flash-Online şi să nu-mi spun: Dumnezeule, ce treabă urâtă!

Nu vreau să iau la puricat toate aspectele defectuoase, aş enumera doar câteva mari şi tari.

Hei, trăim în 2009. Drop-shadow folosit în exces, de la logo la tab-uri şi la rubrica Bun venit. Drop-shadow (umbra aplicată literelor, graficii) este o amintire - plăcută, dar amintire - a vremurilor în care designerul descoperea cu nesaţ minunile Photoshop. Acum, nu face decât să adauge layere peste layere unui design care trebuie să respire şi să transmită informaţie (mai ales în cazul Flash-ului) în detrimentul artificiilor de acest gen. Logo-ul e mare, roşu şi i s-a aplicat un Online legate de mouse (stil antic). Drop shadow la datorie!

În general, te aştepţi să dai de un homepage curat, aerisit, cu informaţia aranjată logic şi, mai ales, cu un câmp de CĂUTARE MAAAAREEE. Hei, vorbim de un site de anunţuri fără căutare pe homepage, este posibil? Uitaţi-vă la Google, dacă nu altundeva, căutarea este esenţa! 

Distribuirea categoriilor este redundantă: câteva mari sus, altele lateral. Colac peste pupăză, mi se aruncă drept în faţă, în zona de maximă importanţă, ce altceva, publicitate. Sunt de acord cu monetizarea conţinutului unui site, dar se poate face mai discret, nu aşa, aruncat direct în faţă! 

Diacriticele - lipsa acestora, căutarea mult prea stufoasă de la interior (da, la interior apare), modul de afişare a anunţurilor (putea fi evidenţiat anunţul şi mai discret puse pretul, localizarea, autorul, etc), paginarea excesivă care obligă userul să tot clickeze, modul mai lent de afişare a paginilor (probabil comunică mai greu cu serverul), toate mă conduc la o singură concluzie: reînnoirea sitului Flash s-a făcut fără un studiu aprofundat al necesităţilor utilizatorilor, fără un studiu legat de interfaţă şi logica ei, fără a ţine cont de afişarea eficientă, coerentă şi la îndemână a informaţiei conţinute, totul s-a făcut pentru că trebuia făcut - şi sunt de acord cu asta - şi cu asta s-a mai bifat un lucru.

Aştept vremuri mai bune! Alo, designerii!!

 



      


Solar

| No Comments | No TrackBacks
Acum câţiva ani, la Ernei, studiam posibilitatea de a folosi panouri solare. Totuşi, era încă prohibitiv preţul, investiţia se amortiza în vreo 25 ani.
Legat de asta, aflu că pentru a produce energie generată de soare suficientă întregului glob ar fi necesară o suprafaţă mai mică decât cea a Spaniei, cu panouri amplasate în zone deşertice, cu soare 24/7 (ok, teoria). Capătă sens astfel imensul proiect german susţinut de UE cu amplasarea de ferme de panouri solare în zona Algeriei/Marocului, vocile contra având ca argument contra situaţia instabilă din zonă. Chiar şi aşa, sună promiţător şi dacă nemţii investesc în asta, e profitabil :).
       

Gmail feature

| No Comments | No TrackBacks
Pentru cei care nu au descoperit încă, Gmail are o nouă facilitate, la click pe "To:" la compunerea unui e-mail, se afisează într-un pop-up lista de contacte. Pentru cei care folosesc doar câteva adrese frecvent, funcţia autocomplete din câmpul de destinatar rămâne desigur mai utilă.

gmail.jpg   

Demo-grafice

| No Comments | No TrackBacks
O sursă bună de informare, inclusiv prezentări statistice: situl The Europe in slides . Am transformat una din statistici in ceva mai grafic, mai vizual, din pură plăcere.

world_population.jpg
Update:
Aceleaşi date, dar cu adăugarea suprafeţei şi a PIB-ului

world_population01.jpg



Gugl

| No Comments | No TrackBacks
Zilnic descopăr noi şi noi motive pentru a iubi modul în care echipa de la Google îşi face treaba. Azi a fost rândul folderului de Spam din Gmail. Oricare altă aplicaţie de mail te-ar fi făcut să selectezi pagină după pagină de mailuri de spam ca să le ştergi. În Gmail ai un mesaj scurt care îţi permite să cureţi totul în 3 secunde cu un click. Este încă un exemplu de interfeţă făcută de designeri care chiar folosesc produsul creat, care inovează, nu merg după tipare.

googl.jpg

Suport foto

Mi-ar place să găsesc în magazine un asemenea suport de birou pentru fotografii, care să permită inserarea de poze şi alternarea lor. Ideea mi-a venit punându-mi în picioare pe birou un album foto cu poze cu Mircică şi rotind foile de la o zi la alta.

Foto Suport

Antiziua

Ola, cititori, dragă Adi!

Am următoarea propunere: pe când te întorci, aş dori să ne coordonăm cumva şi să ne luăm o zi liberă, preferabil marţi - marţi e o antiziuă - de la firmă, să ne afundăm într-o cafenea anostă şi liniştită, cu cafele şi două butelci de vin, şi să citim acolo fiecare câte o carte bună, să schiţăm pe şerveţele desene anoste şi poezii, cu ziua scurgându-se tâmpit pe dinafară, cu noi rupţi de ea. You're in?
Altor doritori: interesaţi? Contactaţi-mă şi vorbim. Atenţie: telefoanele mobile interzise!

Mircea

Saltul

| 1 Comment

Marxistul
Că veni vorba de Klaus (motanul nostru siamezo-birmanez), mi-am dat seama că, vrând să fac upgrade de platformă weblog la Movable Type 3.2, fac exact cum face el (motanul) când, de pe monitor, încearcă să sară pe frigider şi ezită, şi cumpăneşte, şi îşi flexează muşchii, şi estimează, şi tremură, şi până la urmă sare..., voi face şi eu saltul, cândva zilele acestea.