ikea

| No Comments | No TrackBacks
Via iancul aflu că IKEA a decis (de fapt, procesul e în plină tranziţie deja) să treacă de la IKEA Sans, celebra sa familie de fonturi clare, moderne şi simple (IKEA Sans e un derivat al arhicunoscutului Futura) la Verdana, da, Verdana! Iancul se întreabă de ce a decis retailerul suedez să arunce la coş acest font cu care eram atât de obişnuiţi şi care emana simplitate şi design de la prima vedere. Singura lui supoziţie se referea la marketing, săracul departament de marketing este ţinta cea mai uşoară în aceste cazuri - de multe ori pe bună dreptate - aşadar marketingul ar fi decis asta vizavi de recesiune!

În opinia mea, nu acesta este motivul. Motivul este destul de simplu, e vorba de tranziţia spre online. Se şi vede asta, Verdana fiind fontul care apare pe situl din UK. Asistăm astfel la o decizie strategică, aceea de a accede şi pe piaţa online, enormă, desigur. Fontul, oricât de insignifiant ar părea, este în acest sens regimentul de avangardă care deschide drumul spre consecvenţă în apariţiile din toate mediile. IKEA avea de ales între Arial şi Verdana, cele două fonturi care domină webdesignul. Desigur, Verdana e mai apropiat de IKEA Sans, recte Futura, aşa că decizia a fost firească.

Evident, plâng şi eu după IKEA Sans. Cred că mai am pe undeva o bucată galbenă de poster indicator de magazin german cu fontul drag pe ea, era căzută printre rafturi, ruptă, şi n-am rezistat imboldului de a o captura.  

No TrackBacks

TrackBack URL: http://www.epix.ro/cgi-bin/jurnal/mt-tb.cgi/89

Leave a comment